»» شروعی دوباره، بررسی آکورا TLX 2015

هیچ‌گاه لاک‌پشت دریایی بودن کار آسانی نبوده است. این لاک‌پشت‌ها مجبور هستند که از بدو تولد مبارزهٔ سختی را برای زنده ماندن شروع کنند. پس از تولد، لاک‌پشت‌های دریایی باید فاصله‌ای را تا ساحل دریا طی کنند. فاصله‌ای که پر از شکارچیانی است که منتظر یک وعده‌ غذای خوشمزه هستند. گفته می‌شود که از هر 1000 بچه لاک‌پشت فقط یکی به سنین بزرگ‌سالی می‌رسد.
همهٔ گفته‌های بالا می‌تواند دربارهٔ آکورا TLX 2015 نیز صادق باشد! هرچند ما مطمئن هستیم که بیش از 0.1 درصد TLX ها می‌توانند در سال‌های اولیهٔ زندگی خود زنده بمانند! راه پیش روی این سدان کامپکت اصلاً آسان نیست. به‌عنوان جایگزین دو مدل TL و TSX، آکورا TLX باید وظیفهٔ ترساندن رقبا در این سگمنت پرطرفدار را بر عهده بگیرد.

Acura TLX 2015

Acura TLX 2015

درست همانند یک آکورا

TLX با توجه به نشانه‌های آشنایی مثل جلوپنجرهٔ بحث‌برانگیز، فوراً به‌عنوان یک آکورا قابل‌شناسایی است. البته همانند تمامی آکوراها، ویژگی‌های TLX مثل چراغ‌های LED جواهرنشان در جلو نیز قابل‌تشخیص هستند.

Acura TLX 2015

Acura TLX 2015

خریداران حرفه‌ای، مدل TL را برای این کلاس بزرگ می‌دانستند درحالی‌که مدل TSX نیز به‌اندازهٔ کافی اسپرت نبود، به همین خاطر آکورا مدل TLX را برای پر کردن این شکاف ساخته است.TLX حدود 10 سانتی‌متر کوتاه‌تر از TL 2014 است ولی تقریباً فاصلهٔ محورهای یکسانی با TL دارد و فضای داخلی مشابهی را نیز پیشنهاد می‌دهد. مسافران بالغ به لطف وجود فضای کافی پاها، مشکلی را در هنگام نشستن در صندلی‌های عقب نخواهند داشت.

احساسی شبیه یک آکورا

تمامی امکانات رفاهی معمول شامل گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، آخرین نسخهٔ Acuralink، فنّاوری Siri و سیستم صوتی قابل سفارش 455 واتی EIS با 10 بلندگو در این خودرو وجود دارند. صندلی‌های جلو راحتی قابل‌توجهی دارند و متریال استفاده‌شده در داخل خودرو همانی است که انتظار داریم. البته باید گفت متریال استفاده‌شده به باشکوهی برخی از رقبای TLX نمی‌رسد. باید گفت که دو نمایشگر سرگرمی موجود در TLX بسیار عالی هستند.
حتی اگر نمای داخلی و خارجی TLX دقیقاً همان چیزی نباشد که رقبا را به زمین بزند اما زیرپوست این خودرو دنیای دیگری وجود دارد. دو موتور و دو گیربکس کاملاً جدید و نوآورانه وجود دارند که به‌خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. مدل پایهٔ TLX با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری به بازار می‌آید. این موتور 206 اسب بخار قدرت و 182 lb-ft تورک دارد. برخلاف این ارقام مشابه، این موتور هیچ شباهتی با موتور مدل TSX ندارد و کاملاً جدید است.

8 سرعته یا 9 سرعته؟!

گیربکس جدید 8 سرعتهٔ آکورا با فنّاوری کلاچ دوگانه (DCT) که به‌صورت انحصاری با موتور 4 سیلندر عرضه‌شده است از طریق یک مبدل گشتاور نیروی خود را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. مبدل گشتاور برای گیربکس‌های با کلاچ دوگانه کمی غیرمعمول است. آکورا این مبدل را به این خاطر نصب‌کرده است تا رفتارهای تشنجی و عصبی گونهٔ یافت شده در سیستم‌های DCT را از بین ببرد. متأسفانه ما شانس آزمایش خودرو در توقف‌ها و حرکت‌های مکرر را نداشتیم و بنابراین قضاوت دربارهٔ این سیستم کمی سخت است. باید به این نکته هم اشاره کرد که نسبت دنده‌ها در گیربکس جدید کوتاه‌تر از نسبت دنده‌های گیربکس 5 سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی است.

Acura TLX 8 speed dual clutch transmission

Acura TLX 8 speed dual clutch transmission

اگر شما خواهان قدرت بیشتری هستید موتور جدید 6 سیلندر 3.5 لیتری با تزریق مستقیم سوخت وجود دارد که 290 اسب بخار و 267 lb-ft تورک را تولید می‌کند. گیربکس 8 سرعته با کلاچ دوگانه برای این موتور در دسترس نیست اما به جای آن، این مدل از گیربکس جدید 9 سرعتهٔ اتوماتیک سود می‌برد. برخلاف گونهٔ 4 سیلندر، نسخهٔ 6 سیلندر با سیستم سوپرهندلینگ 4 چرخ متحرک در دسترس است که متکی بر دیفرانسیل عقب کوچک‌تر بوده و فضای صندوق‌عقب را محدود نمی‌کند.

کیفیت سواری به‌مانند یک آکورا

موتور 6 سیلندر و گیربکس 9 سرعته با این خودرو متناسب هستند اما احساس خاص بودن را ایجاد نمی‌کنند. مکث پدال گاز در مدل‌های AWD محسوس است، مخصوصاً اگر حالتی غیر از حالت اسپرت پلاس انتخاب‌شده باشد. آکورا 4 حالت رانندگی را در قالب سیستم دینامیکی یکپارچه» پیشنهاد می‌کند و از بین 4 حالت اقتصادی، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس می‌توان حالت دلخواه را انتخاب نمود.
این نکته کمی شگفت‌انگیز است اما قدرتمندترین مدل کم حاشیه‌ترین نیز هست. مدل 6 سیلندر به نظر می‌رسد که خیلی لذتی را به رانندگی اضافه نمی‌کند و بیشتر مناسب رانندگی در لاین های سمت راست اتوبان‌ها است اما TLX با موتور 4 سیلندر و مجهز به DCT بیشتر به درد لاین های چپ اتوبان‌ها می‌خورد.
مدل‌های 6 سیلندر TLX دارای یک انتخاب‌کنندهٔ دندهٔ الکترونیکی هستند که از دکمه‌ها برای مدیریت گیربکس به‌جای اهرم‌های دندهٔ معمولی استفاده می‌کند. آکورا می‌گوید که این کار برای ایجاد فضای بیشتر است اما باید گفت که عادت کردن به آن زمان می‌برد. برای مثال ما برای تعویض دنده دائماً دست خود را به سمت اهرم دنده‌ای می‌بردیم که وجود نداشت! درست شبیه حسی که وقتی از خودرویی با دندهٔ دستی وارد خودرویی با گیربکس اتوماتیک می‌شوید و پدال کلاچی را نمی‌یابید.

Acura TLX interior

Acura TLX interior

راندمان شگفت‌انگیز

با داشتن تعداد دنده‌های زیاد در هر دو گیربکس، مصرف سوخت TLX تحسین‌برانگیز است. انتظار می‌رود که مدل‌های 4 سیلندر دارای مصرف سوخت 24 مایل بر گالن در شهر و 35 مایل بر گالن در بزرگراه باشند درحالی‌که مدل 6 سیلندر و FWD مصرفی برابر 21 مایل بر گالن در شهر و 34 مایل بر گالن در بزرگراه دارد. مدل‌های 6 سیلندر و AWD در بزرگراه مصرف بیشتری دارند اما آکورا ادعا می‌کند که متوسط مصرف سوخت 25 مایل بر گالن این مدل دقیقاً مشابه برادر FWD خود است.
مدل‌های مختلف TLX 2015 وزن کمتری را نسبت به TL دارند. بخشی از این کاهش وزن به استفاده از گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک مربوط می‌شود. این گیربکس واقعاً سبک‌تر از گیربکس 6 سرعتهٔ قدیمی TL است.

“P-AWS” و “AHA”

همهٔ مدل‌های TLX با سیستم فرمان پذیری دقیق چرخ‌ها (P-AWS) به بازار می‌آیند. این سیستم به‌منظور مانور پذیری بیشتر خودرو چرخ‌های عقب را اندکی فرمان پذیر می‌کند. برای کسانی که حتی خواهان هندلینگ بهتر هستند سیستم کمکی هندلینگ سریع و چابک (AHA) وجود دارد. این سیستم کنترل پایداری TLX را برای تعدیل کردن جداگانهٔ ترمزها به کار می‌گیرد و به خودرو کمک می‌کند تا پیچ‌ها را بهتر طی کند. ذکر این نکته نیز جالب است که مدل‌های 4 سیلندر احساس سبکی محسوسی دارند و چابک‌تر به نظر می‌رسند.
قیمت‌گذاری TLX نیز از نقاط قوت آن است. مدل پایه از 30,995 دلار شروع می‌شود که از قیمت BMW 320i کمتر است. مدل فول TLX V6 SH-AWD با پکیج پیشرفته فقط 44,700 دلار قیمت دارد.

قضاوت نهایی

آکورا مدل TLX را برای مبارزه با حریفان سرسختی چون اینفینیتی Q50، ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A4 به بازار فرستاده است. این کار ممکن است کمی جاه‌طلبانه به نظر برسد اما بستگی به این دارد که دربارهٔ کدام گونه از TLX بحث کنیم. اگرچه مدل‌های بالاتر TLX نیز قدرت زیادی برای رویارویی با رقبا دارند اما مدل 4 سیلندر TLX، سدانی با سیستم DCT کمی شلوغ، جادار، مرغوب و قیمتی عالی است. حتی اگر آکورا موفقیتی را درفروش کسب نکند اما خودرویی را ساخته است که می‌تواند خریداران وفادار این برند را خوشحال کند.

نقاط قوت: گیربکس 8 سرعتهٔ دو کلاچه (DCT)، راحتی، راندمان مصرف سوخت بالا
نقاط ضعف: گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک، استایل بسیار آشنا، برخی نکات در طراحی داخلی

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:16 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» اولین نگاه به آکورا ILX مدل 2016

هوندا تلاش می‌کند تا فاصله بین دو خودروی سیویک و آکورا ILX با ارتقای این خودرو بیشتر کند. هرچند سیویک تبدیل به یک خودروی اسپرت شهری مقرون‌به‌صرفه شده، آکورا باید باشکوه و خانوادگی باشد.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


آکورا ILX فیس لیفت شده با چراغ‌های جدید LED با طراحی انحصاری و ویژگی‌های اسپرت ظاهری نظیر جلوپنجره تهاجمی و چرخ‌های آلیاژی 17 اینچی اسپرت سود می‌برد. سپرها از نو طراحی شده‌اند و چراغ‌های عقب نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفته‌اند.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


یک پکیج سفارشی جدید با نام A-SPEC نیز قابل انتخاب است که شامل چرخ‌های 18 اینچی و چراغ‌های مه شکن و اسپویلر لبه صندوق عقب می‌گردد.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


در داخل کابین از استایل اروپایی بهره برده و فرمان، دسته ترمز و شیفتر تغییر کرده‌اند. همچنین کیفیت مواد مورد استفاده نیز بهبود یافته است. تریم داخلی نیز دو رنگ و از چرم و جیر برای روکش صندلی، پدال‌های آلومینیومی، دوخت قرمز یا خاکستری رنگ پوشش‌ها شکل گرفته است.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


تجهیزات جدیدی برای ILX به صورت استاندارد از جمله صندلی الکتریکی 4 جهته جلو همراه با حافظه برای راننده، سیستم ریموت Homelink، سیستم Siri اپل، دو صفحه نمایشگر 8 اینچی در بالا و 7 اینچی در پایین (برای مدلهای پرمیوم)، منظور شده‌اند.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


عایق‌بندی بهتر به لطف مواد جدید و استفاده از شیشه‌های جانبی ضخیم‌تر و سیستم کنترل سروصدا، باعث شده تا میزان صدا درون کابین کاهش یافته و سواری ساکت‌تر و آرام‌تری را به ارمغان آورد. به گفته هوندا، سیستم تعلیق و فرمان خودرو نیز پاسخگویی سریع‌تر و بهتری دارند.

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


در زیر کاپوت دیگر نشانی از موتور 2.0 لیتری یا پیشرانه هیبریدی سابق نیست و موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر i-VTEC برگرفته از سیویک، تنها گزینه موجود است. این پیشرانه 201 اسب بخار نیرو در دور موتور 6800 و 244 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3600 را در اختیار یک گیربکس جدید 8 سرعته با کلاچ دوگانه می‌گذارد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر این مدل تنها 6.4 ثانیه است. تعویض دنده‌ها از طریق شیفترهای اسپرت نیز امکان‌پذیر است. ظاهراً انتقال نیرو توسط جعبه دنده دستی نیز در این خودرو منسوخ شده است.

 2016 Acura ILX

2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX

 2016 Acura ILX


2016 Acura ILX


قیمت آکورا ILX 2016 از 30270 دلار شروع می شود که می تواند حتی باعث افزایش فروش این سدان جمع و جور نسبتا لوکس گردد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 9:4 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» استقبال از NSX پیش از نمایش مدل جدید

تمامی سهمیه درنظر گرفته شده برای هوندا NSX جدید در بریتانیا پیش فروش شده‌اند. در حالی که هنوز نسخه نهایی این خودرو به صورت عمومی به نمایش در نیامده است.

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept


این سوپر اسپرت هیبریدی، می تواند جذابیتهای نسل اول خود را مجددا یادآور شود. با این حال فروش سهمیه دو سال نخست بازار انگلیس در زمانی که مشخصات و طراحی نهایی این خودرو مشخص نیست، جای تعجب دارد.

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept


مقامات هوندا، پذیرش سفارش‌های جدید برای این خودرو را متوقف کرده‌اند. در حال حاضر 100 نفر در صف خرید این خودرو قرار گرفته‌اند که پیش‌پرداختی 5000 پوندی (حدود 7855 دلار) پرداخت کرده‌اند. این خودرو در ماه ژانویه سال 2015 در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد و تازه در سال 2016 به بازار انگلستان می رسد.

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept


هوندا NSX که در آمریکا با برند آکورا به فروش می رسد، از یک پیشرانه V6 توربو بهره می‌گیرد که در میانه اتومبیل نصب گردیده است. انتقال نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه به چرخهای عقب صورت می‌گیرد. موتورالکتریکی دوقلویی نیز روی محور جلو قرار می گیرد که نهایتا این خودرو را تبدیل به یک خودروی چهار چرخ محرک می کند. مجموع قدرت تولیدی این پیشرانه هم حدود 400 اسب بخار برآورد می شود.

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept

Acura-Honda NSX Concept


هوندا NSX در کارخانه هوندا در ایالت اوهایو آمریکا ساخته خواهد شد و قیمت آن حدود 100 هزار دلار می‌باشد که تقریبا معادل قیمت یک نیسان GT-R است.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 8:23 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]