»» رام 1500 شورشی و حمله به مسیرهای سخت

نمایشگاه دیترویت 2015: رام یک نسخه آفرود از تراک 1500 دوج را با نام شورشی یا ربل معرفی کرد. در نگاه نخست، طراحی خاص جلوپنجره مشکی رنگ و سپرهای آفرود و عبارت بزرگ RAM جلب توجه می‌کنند.....

2015 Ram 1500 Rebel


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:,

] [ 8:50 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

بررسی دوج دورانگو R/T مدل ۲۰۱۴

ارتقای طراحی برای مدل ۲۰۱۴، فضای بزرگ در داخل کابین، پیشرانه سرسخت همی (Hemi V8) تکنولوژی‌های ساده و مفید، طراحی ارگونومیک مناسب و شاسی چابک مبتنی بر سیستم دیفرانسیل عقب، همگی از دلایلی هستند که می‌توانند مشتریان را به طرف دورانگو جذب کنند.

2014 Dodge Durango R/T RWD

2014 Dodge Durango R/T RWD


در کلاس خودروهایی که پُر از مینی‌ون‌ها با ظاهر خودروهای آفرود است، دوج حسّ متفاوتی ایجاد می‌کند. با وجود اشتراک پلتفرم با جیپ گرند چروکی، دورانگو بیشتر از آن که یک خودروی آفرود باشد، شرایطی اسپرتی در رانندگی دارد. یک ساختار بسیار سخت که در این مدل به کار رفته، به این معنی است که سیستم تعلیق بیشتر از جبران انحناهای پیچشی، بر روی تناسب دینامیکی خودرو متمرکز است. این موضوع در مورد تمام دورانگوها صدق می‌کند و بهینه‌سازی‌های انجام شده برای ضربه‌گیرها و کمک‌فنرها در مدل R/T تست شده، مزید بر علت شده است.
2014 Dodge Durango R/T RWD

2014 Dodge Durango R/T RWD


کیفیت سواری از سیستم تعلیق صلب دورانگو، تأثیر پذیرفته است؛ ولی بیشتر از همه مربوط به پکیج چرخ و تایر ۲۰ اینچی مورد استفاده در مدل R/T است. لازم به ذکر است که محل تست این خودرو در ایالت میشیگان امریکا بوده است؛ جایی که جاده‌ها استانداردهای پایینی دارند.
2014 Dodge Durango R/T RWD

2014 Dodge Durango R/T RWD


دورانگو در جاده سیستم فرمان آرامش خاصی دارد و برای رانندگی در بزرگراه شرایطی مناسب دارد. ولی در همین حال، می‌توانست در سرعت‌های کم، مانند حرکت در پارکینگ سرعت بیشتری داشته باشد. در هر حال، هر طوری که دورانگو را برانید، این خودرو به همان سمتی می‌رود که شما آن را هدایت می‌کنید و فرمان‌پذیری بالایی دارد. وقتی محور جلو هیچ‌گونه وظیفه رانشی نیز نداشته باشد، مشابه شرایطی که در خودروی تست با دیفرانسیل عقب وجود داشت، فرمان حس کنترل بیشتری نیز پیدا می‌کند.
2014 Dodge Durango R/T RWD

2014 Dodge Durango R/T RWD


در زیر کاپوت، موتور «همی» به همان صورتی است که از آن انتظار می‌رود؛ قدرتمند و پر سر و صدا. برای مدل ۲۰۱۴، موتور V-8 با ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت با سیستم گیربکس اتوماتیک 8HP طرح ZF و ۸ سرعته همراه شده است. این نوع گیربکس در مدل‌هایی مانند آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۲ و بنتلی مولسان به کار رفته است که البته هر کدام از خودروسازان برنامه‌های مربوط به خود را برای توسعه آن داشته‌اند. کرایسلر نمونه‌های این گیربکس را تحت لیسانس خود می‌سازد و دوج نیز صاحب حق نرم‌افزاری آن شده است. در هر حال، عملکرد سیستم گیربکس مناسب است و دنده‌های موردنظر را به راحتی پیدا می‌کند.
2014 Dodge Durango R/T RWD

2014 Dodge Durango R/T RWD


از دیگر موارد جدید در مدل ۲۰۱۴ از دورانگو، حالت «اکو» در رانندگی است که به صورت پیش‌فرض در ابتدا برای راننده روشن می‌شود. در این حالت، واکنش پدال کم می‌شود و رفتن به دنده بالاتر با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. ولی برخلاف دیگر برنامه‌ها که محیط زیست را در حالت رانندگی مدّنظر قرار می‌دهند، حالت اکو در دورانگو شاید بتواند برای استفاده روزمره نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ چرا که آن طور که در خودروی تست مشاهده شد، تغییرات اعمال شده قابل‌لمس نیست. در همین حال وقتی این حالت را در بزرگراه فعال کنید، می‌توانید ببینید که نشان‌دهنده مصرف سوخت حدود ۵ مایل برای هر گالن افت می‌کند. در مسافت ۷۰۰ مایلی که دورانگو تست شده، مصرف سوخت ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از آن مشاهده شده است.
مدل اسپورتی دورانگور R/T مانند سایر خودروهای سری دورانگو از طراحی‌های جدید در جلو و عقب بدنه بهره برده است. در این مدل امکاناتی چون چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های جلوی زنون و چراغ‌های LED به کار برده شده‌اند. همچنین یک ردیف صندلی دوم 60/40 جمع‌شونده به صورت استاندارد در دورانگو وجود دارند. در مدل‌های اسپورتی امسال، یک غربیلک فرمان جدید به همراه یک نمایشگر اطلاعات مفید و با وضوح بالا در بین عقربه‌ها قرار گرفته‌اند.
2014 Dodge Durango R/T Interior

2014 Dodge Durango R/T Interior


قیمت دورانگو از حدود ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود. اگر فکر می‌کنید که این قیمت بالاست، کافی است نگاهی به قیمت شورولت تاهو یا مرسدس‌بنز کلاس GL بیندازید. مدل R/T تست نیز با توجه به آپشن‌های مورد استفاده، به میزان ۳۳۸۵ دلار افزایش قیمت داشته است. استفاده از صندلی‌های «کپتن» برای ردیف وسط (۹۹۵ دلار)، سیستم راهبری Uconnect و رادیوی HD(۴۰۰ دلار)، طراحی برجسته چرخ‌ها (۶۹۵ دلار) از جمله امکانات اضافه شده در خودرو تست بوده‌اند. همچنین یک مجموعه تجهیزات ۹۹۵ دلاری استفاده شده که شامل حسگر باران برای برف‌پاک‌کن‌ها، نوربالای خودکار و سیستم فرمان مورب تلسکوپی هوشمند می‌شود. بنابراین، دورانگوی تست شده، کاملاً برای استفاده روزمره خانوادگی آماده بوده است. البته خط تولید دورانگو از قیمت‌های پایین‌تر از این شروع می‌شود. تریم SXT با دیفرانسیل عقب دارای قیمت اولیه ۳۰۹۹۰ دلار است. تریم سیتادل (Citadel) نیز وجود دارد که با تمامی امکانات، قیمتش به بالای ۵۵ هزار دلار می‌رسد. اضافه کردن دیفرانسیل چهارچرخ‌متحرک برای مدلی، هزینه‌ای برابر ۲۴۰۰ دلار خواهد داشت.
دورانگو اگرچه همچنان ظاهر زمختی دارد، ولی در کلاس خود، یکی از خودروهای پیشرو محسوب می‌شود و با فضای کابین راحت، سواری آرام و دلپذیری را فراهم می‌کند.
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۶ یا ۷ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۴۳۶۷۵ دلار (قیمت پایه: ۴۰۲۹۰ دلار)
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۵۶۵۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۶۰ اسب بخار در ۵۱۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۲۸/۸ نیوتن‌متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۰۴ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۱ متر.
  • عرض: ۲/۱۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸ متر.
  • وزن کلی: ۲۳۵۹ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۹۱/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۴۷ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:47 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

کاهش ۱۵ هزار دلاری قیمت دوج وایپر ۲۰۱۵

دوج وایپر در ماه‌های گذشته با بحران‌های زیادی مواجه بوده است. پنجمین نسل از این مدل در سال ۲۰۱۳ از راه رسید. ولی آمار فروش بسیار ضعیف بود و نمایندگی‌ها در حدود ۱۵ ماه است که کارشان پاک‌کردن گرد و غبار از روی بیشتر وایپرها شده است. کارخانه کانر اونیو (Connor Avenue) در دیترویت، جایی است که وایپر در آن ساخته شده و در سوم جولای سال جاری میلادی تعطیل شده است. به نظر می‌رسد که بهینه‌سازی متعادل انجام شده برای مدل ۲۰۱۵، شامل افزایش اندک پیشرانه به ۶۴۵ اسب‌بخار و یک مدل GT جدید، باز هم نمی‌تواند مشتریان جدید را به سمت دوج وایپر جذب کند.

Dodge Viper Discounted By $15,000

Dodge Viper Discounted By $15,000


دوج در تلاش برای نجات وایپر و برگرداندن کارخانه و کارکنانش به سر کار، از کاهش ۱۵ هزار دلاری قیمت آن خبر داده است. این به معنای آن است ک شما می‌توانید با پرداخت ۸۴۹۹۵ دلار یک وایپر ۲۰۱۵ داشته باشید. تمام مالکان نسل کنونی وایپر یک گواهی ۱۵ هزار دلاری همگام با این کاهش قیمت دریافت خواهند کرد تا بتوانند مدل جدید این خودرو را تهیه کنند. یعنی اگر یک مدل با ارزش مبادله‌ای تقریبی ۷۰ هزار داشته باشید، می‌توانید از وایپر قدیمی خود، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به وایپر ۲۰۱۵ نقل‌مکان کنید.

Viper price history

Viper price history


بالاترین مدل وایپر ۲۰۱۵، مدل GTS است که ۱۰۷۹۹۵ دلار قیمت دارد؛ این در حالی است که مدل قبلی ۱۲۲ هزار و ۳۸۵ دلار قیمت داشت. مدل جدید GT که بین مدل پایه SRT و مدل سطح بالای GTS قرار می‌گیرد، دارای برچسب قیمتی برابر با ۹۴۹۹۵ دلار است.

Viper price adjust

Viper price adjust


وایپر برای حل بیشتر مشکلات، در تمام نمایندگی‌های دوج حاضر خواهد بود و دیگر تنها آن‌هایی که گواهی فروش مدل‌های SRT را دریافت کرده‌اند، نمایندگی انحصاری فروش وایپر نیستند.

2015 Dodge Viper

2015 Dodge Viper


دوج در برنامه جدید امپراتوری فیات-کرایسلر، جایگاهی به عنوان برند خودروهای با عملکرد بالا پیدا کرده است و در همین حال، به این زودی‌های قصد بازنشسته کردن «وایپر» را ندارد. دوج می‌گوید که این سوپرکار یکی از نقاط روشن و برجسته برند است و میزان فروش آن تنها باید با برندهایی مانند فراری مقایسه شود و نه با کوروت. این در حالی است که آمار فروش وایپر پس از معرفی آن در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۲ تنها ۱۰۰۰ دستگاه رشد داشته است.

2015 Dodge Viper

2015 Dodge Viper


شاید این حرف تا حدودی منطقی به نظر برسد، ولی برخی مقایسه‌ها اجتناب‌ناپذیرند. مدل پایه کوروت استینگری، در حالی که به میزان قابل‌ملاحظه‌ای قدرت کمتری نسبت به وایپر دارد، قیمتی در حدود ۵۵ هزار دارد. Z06 جدید با ۶۵۰ اسب‌بخاری که از موتور سوپرشارژر خود می‌گیرد، احتمالاً وایپر را در جاده پشت سر خواهد گذاشت و این در حالی است که قیمت آن ۷۸۹۹۵ دلار است. بنابراین، تصمیم وایپر برای کاهش قیمت یک تصمیم اساسی است.

متقاعد کردن مشتریان جدید برای خریدن وایپر، کار چندان آسانی نیست. علی‌رغم استفاده از امکانات راحتی بیشتر و کیفیت رانندگی بهتر، وایپر یک خودروی با صدای ناهنجار و ظاهری ژولیده است. در همین حال، مطابق گفته دوج، این خودرو نمی‌خواهد در حد یک کوروت رقابت کند، بلکه می‌خواهد به اندازه کافی فروش داشته باشد تا چرخ‌های کارخانه کانر اونیو را نیز به گردش درآورد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:44 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

بررسی دوج چلنجر SRT هل‌کت مدل ۲۰۱۵

به ۲۰۱۰ که برگردیم، فورد با شلبی GT500 خود که ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت داشت، سر و صدای زیادی به پا کرد. شورولت سال بعد، ۲۰۱۱، کامارو ZL1 را با ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت عرضه کرد. چند ماه بعد، فورد فرصت عرض اندام زیادی به شورولت نداد و GT500 مدل ۲۰۱۳ را با ۶۶۲ اسب‌بخار قدرت معرفی کرد. ولی در حال حاضر دوح رسماً با چلنجر SRT هل‌کت مدل ۲۰۱۵ و قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار، این بازی را کاملاً به دست گرفته است.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


هفتصد و هفت اسب‌بخار قدرت چیزی نزدیک به چلنجر، شاتل فضایی ناسا است. تنها شش خودرو در حال حاضر وجود دارند که از دوج چلنجر قدرت بیشتری دارند؛ بوگاتی ویرون با ۱۲۰۰ اسب‌بخار، فراری لافراری با ۹۵۰ اسب‌بخار، مک‌لارن P1 با قدرت ۹۰۳ اسب‌بخار، پورشه 918 اسپایدر با ۸۸۷ اسب‌بخار، فراری F12 با ۷۳۰ اسب‌بخار و پاگانی هوایرا با ۷۲۰ اسب‌بخار. اگر تعداد محدود خودروهای تولید شده بالا را در نظر بگیریم، هر چلنجر هل‌کت حداقل از ۱۰ خودروی دیگر در کشوری مانند امریکا قدرتمندتر است. همچنین شش کمپانی سازنده مدل‌های با قدرت بیشتر، قیمت بسیار بالایی برای خودروهای خود درنظر گرفته‌اند و تنها F12 با قیمت ۳۳۰ هزار دلار است که در میان آنها قیمتی پایین‌تر از ۸۰۰ هزار دلار دارد. وقتی به جای یک لافراری، یک چلنجر هل‌کت بخرید، به اندازه ۱۳۳۹۴۱۰ دلار صرفه‌جویی خواهید کرد.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


هل‌کت آن‌قدر چابک است که در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ ولی در عین حال، یک دهم ثانیه از GT500 عقب‌تر است. در تست یک‌چهارم مایل نیز، این خودرو در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۲/۷ کیلومتر بر ساعت مسیر را طی می‌کند که نسبت به GT500، یک‌دهم ثانیه جلوتر است و سرعت آن نیز ۱/۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. در سرعت‌های بالاتر، هل‌کت تمام مدل‌های در رده قیمتی خود را جا می‌گذارد. این خودرو در ۱۷ ثانیه به سرعت ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰/۸ ثانیه نسبت به SRT وایپر جلوتر است. همین زمان مربوط به وایپر برای C6 کوروت Z06 مشاهده شده است. به علاوه، دوج چلنجر هل‌کت در شتاب‌گیری، عملکرد بسیار بهتری نسبت به هر مدل دیگری با موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد. شاید برای بهینه‌سازی بیشتر هل‌کت لازم باشد که موتور به پشت راننده منتقل شده و نیرو نیز به چرخ‌های جلو و عقب منتقل شود.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


واکنش گیربکس نسبت به پدل‌شیفترها کُند است، ولی شیفت به دنده بالاتر توسط خود گیربکس به سرعت انجام می‌شود و حرکت رو به جلوی خودرو به شکل مناسب مدیریت می‌شود. موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 نیز با گشتاور خروجی خود به این موضوع بیشتر کمک می‌کند.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


هنگام شروع حرکت هل‌کت، صدای اگزوز چیزی بیشتر از موتورهای SRT با تنفس طبیعی نیست؛ جز اینکه می‌دانید در زیر کاپوت یک موتور با ۲۲۲ اسب‌بخار اضافه خوابید هاست. در همین، به شکلی باورنکردنی، برخلاف سر و صدایی که در بیرون از هل‌کت می‌شنویم، در داخل فضا بسیار آرام و ساکت است. هل‌کت چندان خودروی سر به زیر و خجالتی نیست، ولی در عین حال، یک حالت وحشی و تهاجمی نیز ندارد. شاید عنوان هل‌کت (Hellcat) به معنای «عجوزه» چندان با واقعیت سازگار نباشد؛ ولی همین خودرو در مواقعی مانند حالت تخت‌گاز در یک تونل طبع سرکش و شیطانی خود را نشان خواهد داد و احتمالاً باعث می‌شود که مجبور به پرداخت جریمه شوید.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


مانند دیگر جنبه‌های عملکردی دوج چلنجر ۷۰۷ اسب‌بخاری، سه حالت رانندگی تدارک دیده شده برای این خودرو وضعیت مناسبی را در هندلینگ ایجاد می‌کنند. در حالت مسابقه (Track)، سیستم تعلیق به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار ناهمواری‌های جاده اصلاً وجود ندارند؛ همچنین هندلینگ بسیار مناسب بوده و واکنش فرمان نیز سریع است. ولی در همین حال، با سرعت زیاد فرمان، کمی حس فرمان‌گیری مصنوعی در راننده ایجاد می‌شود. در مجموع، برای یک خودروی ۲۰۳۶ کیلوگرمی، هندلینگ موجود فوق‌العاده است.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior


در مورد سیستم ترمز نیز، شاید خود چلنجر در هنگام ترمزگیری شدید شیرجه نزند، ولی سرنشینان حتماً این کار را می‌کنند؛ چون این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند تنها درفاصله ۴۶/۹۴ متر متوقف گردد. بنابراین، شاید چلنجر SRT هل‌کت تنها یک خودروی یک‌بعدی با قدرت بالا نباشد، بلکه خودرویی است که در زمینه‌های زیادی حرف برای گفتن دارد و رانندگی با آن هیجان زیادی خواهد داشت.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat


مقایسه وزن و قیمت برای هر اسب‌بخار

قرار نیست کسی به شکل کیلویی! و یا بر حسب «پوند»، خودرو بخرد. بنابراین، اینکه چلنجر هل‌کت هر پوند ۱۳/۵ دلار و لافراری هر پوند ۴۳۷/۵ دلار است، چندان اهمیتی نخواهد داشت. ولی شاید آمار بعدی، از جهاتی دارای اهمیت باشند.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
میزان وزن (پوند) برای هر اسب‌بخار:

  • دوج چلنجر SRT هل‌کت: ۶/۳
  • فراری F12 برلینتا: ۵/۲
  • فراری لافراری: ۳/۴
  • مک‌لارن P1: ۳/۷
  • پاگانی هوایرا: ۴/۴
  • پورشه 918 اسپایدر: ۴/۲

میزان قیمت (دلار) برای هر اسب‌بخار:

  • دوج چلنجر SRT هل‌کت: ۸۵/۷
  • فراری F12 برلینتا: ۴۴۷/۰۴
  • فراری لافراری: ۱۴۷۳/۶۸
  • مک‌لارن P1: ۱۲۷۳/۵۳
  • پاگانی هوایرا: ۲۰۰۰
  • پورشه 918 اسپایدر: ۹۵۶

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۶۵۴۷۰ دلار (قیمت پایه: ۶۰۵۹۰ دلار).
  • نوع موتور: V-8 با ۱۶ سوپاپ و سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه فولادی و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۶۱۶۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۷۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۸۸۱/۳ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۵ متر.
  • طول ماشین: ۵/۰۲ متر.
  • عرض: ۱/۹۲متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱ متر.
  • وزن کلی: ۲۰۳۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۲/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۲۰/۲ کیلومتر بر ساعت (تخمین کمپانی).
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۹۴ متر.

مصرف سوخت:

  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:40 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]