تسلای الکتریکی و رقابت با بزرگان

فراری 550 یا لامبورگینی اونتادور می‌توانند از پس سدان لوکس الکتریکی تسلا مدل S P85D برآیند؟

2015 Tesla Model S P85d

2015 Tesla Model S P85d


ادامه مطلب

[ دو شنبه 8 دی 1393برچسب:,

] [ 11:55 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

رودستر تسلا با بُرد دو برابر

2011 Tesla Roadster 2.5

تسلا رودستر 3.0 با 15 درصد بهبود ضریب آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر باد و همچنین بهره‌گیری از باتری‌های با ظرفیت بیشتر قادر است تا 644 کیلومتر مسافت را تنها با یک بار شارژ کامل باتری‌های خود طی نماید.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 8 دی 1393برچسب:,

] [ 11:32 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» مبادله باتری‌های تسلا در سه دقیقه

تسلا از یک برنامه مبادله باتری برای خودروهای خود از ماه جاری در کالیفرنیای امریکا خبر داده است. در حالی که پلتفرم سوپرشارژر به صاحبان تسلا اجازه می‌دهد در یک ساعت، باتری‌های خودرو را شارژ مجدد کنند، فرایند تبادل باتری خالی با باتری پر تنها سه دقیقه طول می‌کشد.

tesla supercharger


ادامه مطلب

[ شنبه 6 دی 1393برچسب:,

] [ 12:43 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» مبادله باتری‌های تسلا در سه دقیقه

تسلا از یک برنامه مبادله باتری برای خودروهای خود از ماه جاری در کالیفرنیای امریکا خبر داده است. در حالی که پلتفرم سوپرشارژر به صاحبان تسلا اجازه می‌دهد در یک ساعت، باتری‌های خودرو را شارژ مجدد کنند، فرایند تبادل باتری خالی با باتری پر تنها سه دقیقه طول می‌کشد.

tesla supercharger
این برنامه به صورت آزمایشی برای تسلا مدل S انجام می‌شود و برخلاف سوپرشارژر که رایگان است، بهایی کمی کمتر از سوخت‌گیری یک مخزن بنزین یک خودروی سدان برای صاحبان خواهد داشت. برنامه تبادل تنها با رزرو و وقت قبلی انجام می‌شود.

battery swapping Tesla

Tesla battery swapping


برای چنین برنامه ای باید صفحات حفاظتی باتری‌ها که از جنس آلومینیوم و تیتانیوم می‌باشند، جدا شوند. سپس باتری‌ها از محل خود خارج و با باتری‌های پر تعویض شوند. در حالی که این فرایند 3 دقیقه زمان می‌برد، تسلا امیدوار است در آینده این زمان را به کمتر از یک دقیقه کاهش دهد.

Tesla battery swapping

Tesla battery swapping


تسلا در سال 2013 نیز در یک برنامه نمایشی مشابه، در 1.5 دقیقه باتری خودروها را تعویض کرد. در صورت دریافت بازخورد مناسب، تسلا این برنامه را گسترش خواهد داد.

[ شنبه 6 دی 1393برچسب:,

] [ 12:42 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» سالین و سریع‌ترین خودروی تسلا

در حال حاضر خودروی لوکس تمام الکتریکی تسلا مدل اس یکی از محبوب‌ترین خودروهای مدرن آمریکایی محسوب می‌شود. فارغ از مشکلات گاه و بی گاه این خودرو، تکنولوژی بکار رفته در آن را می‌توان الگویی برای خودروهای پاک و الکتریکی آینده دانست.

Saleen Foursixteen

Saleen Foursixteen

حالا سالین به‌عنوان یک تیونر معروف و پر سابقه که بیشتر روی موستانگ مانور می‌دهد، وارد میدان شده و نسخه خاص خود را از تسلا ارائه کرده است. تغییرات در نسبت انتقال نیرو در دنده نهایی به 11.39 به یک و قفل دیفرانسیل منحصربه‌فرد باعث شده تا خودروی تسلا مدل S P85 بتواند سرعت‌های بالاتری را نیز تجربه نماید.

Saleen Foursixteen

Saleen FOURSIXTEEN

سالین نام این مدل خود را 416 یا FOURSIXTEEN نهاده است. این نام‌گذاری به دلیل قدرت 416 اسب بخاری چهار موتور الکتریکی القایی آن است. شتاب صفر تا صد این خودروی سدان لوکس با تقویت انجام شده به 4.2 ثانیه رسیده است. درحالی‌که سرعت نهایی به 209 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد که برای یک خودروی الکتریکی، رقم مطلوب و رؤیایی محسوب می‌شود.


طراحی خودروی تسلا در بخش سپر جلو و هواکش‌های آن، چرخ‌های آلیاژی بزرگ، دیفیوزر فیبر کربنی عقب و اسپویلر تغییر کرده است. سایر تغییرات در این خودرو شامل ترمزهای سرامیکی غول‌پیکر 14 اینچی، خنک‌کننده موتورهای الکتریکی با راندمان بالا، رادیاتورهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق قابل تنظیم جدید، صندلی‌های اسپرت و تزئینات جدید می‌شود. فضای داخلی با چرم مرغوب سوراخ‌دار و با دوخت کوک‌های قرمزرنگ و آلکانترا پوشیده شده است.

Saleen FOURSIXTEEN Interior

Saleen FOURSIXTEEN Interior

قیمت سالین FOURSIXTEEN از 152 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایه تسلا 70 هزار دلار و قیمت مدل پرفورمنس آن 93400 دلار می‌باشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:59 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» بررسی تسلا مدل S 60

شبکه تسلا در حال حاضر دارای ۱۲۵ ایستگاه سوپرشارژر در کشور امریکاست و در همین حال، به ایستگاه‌های بیشتر از این برای مسافرت‌های طولانی نیاز خواهد بود. برخلاف عمل پُر کردن یک مخزن بنزین، شارژ باتری یک خودروی الکتریکی فرآیندی خطی نیست و هر چه به انتها نزدیک‌تر می‌شویم، باتری برای پر شدن به زمان بیشتری نیاز پیدا می‌کند. طبق گفته تسلا، ۲۰ دقیقه زمان برای پُر کردن نیمی از باتری مدل S لازم است که با استفاده از ایستگاه‌های سوپرشارژر ۱۲۰ کیلوواتی لازم است. این سرعت شارژ، حدود ۱۶ مرتبه از بسیاری از ایستگاه‌های شارژر عمومی بیشتر است. در همین حال، وقتی در مدل S نشسته‌اید، میزان مصرف معادل سوخت را می‌توانید مشاهده کنید که حالتی پایدار و یکنواخت دارد. یک شارژ ۳۵ دقیقه‌ای، می‌تواند ۱۰۰ مایل به مسافت خودرو اضافه کند.

2014 Tesla Model S 60

2014 Tesla Model S 60


تسلا مدل S از یک کانکتور اختصاصی استفاده می‌کند. همچنین این کمپانی انواع مختلفی از آداپتورها از جمله نوع دوشاخه‌ای استاندارد SAE J1772 مورد استفاده در شورولت ولت و دیگر خودروهای الکتریکی را تأمین می‌کند. یک دوشاخه دیواری ۱۲۰ ولتی و حتی پریز لازم برای یک خشک‌کن لباس الکتریکی ۲۴۰ ولتی از دیگر تجهیزات تسلا هستند. این بدان معناست که مالکان مدل S می‌توانند در هر جا به شارژ دسترسی داشته باشند. کانکتور اختصاصی تسلا، در عین حال، دسترسی خودروهای الکتریکی دیگر را به شبکه تسلا محدود می‌کند. بنابراین، حتی خودروهایی مانند نیسان لیف که از شارژ DC پشتیبانی می‌کنند، نمی‌توانند از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند.
2014 Tesla Model S 60

2014 Tesla Model S 60


البته تمام خودروهای مدل S نیز نمی‌توانند از سوپرشارژر استفاده کنند. خودروهایی که از باتری ۸۵ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کنند، با توجه به قیمت ۸۱۰۷۰ دلاری‌شان، می‌توانند به این شارژرها دسترسی داشته باشند. ولی برای مدل S هایی که از باتری‌های ۶۰ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کنند، شرایط این‌گونه نیست. در نتیجه، تسلا قیمت پایه این مدل‌ها را تا ۷۱۰۷۰ دلار پایین آورده و در همین حال، دسترسی به سوپرشارژر را به عنوان یک آپشن اضافی به ارزش ۲ هزار دلار ارائه کرده است. در صورتی که پس از تحویل این کار انجام شود، قیمت این آپشن به ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید.
2014 Tesla Model S 60

2014 Tesla Model S 60


در کنار این هزینه برای استفاده از سوپرشارژرها، تسلا هنوز برنامه‌ای برای دسترسی موقت یا اعتباری برای این ایستگاه‌ها در نظر نگرفته است. در عین حال، طبق تصمیم تسلا، استفاده از ایستگاه‌های سوپرشارژر به صورت رایگان در طول عمر اتومبیل است؛ موضوعی که برای خریداران تسلا مدل S بسیار وسوسه‌کننده خواهد بود.
2014 Tesla Model S 60 Sedan electric

2014 Tesla Model S 60 Sedan electric


شاید یکی از مهم‌ترین مسائل در خودروهای الکتریکی، میزان مسافت با یک شارژ کامل باشد. در هنگام تست P85 مدل S در سال ۲۰۱۲، با استفاده از یک شارژ کامل باتری، مسافت ۲۱۱ مایل (۳۴۰ کیلومتر) از خودرو مشاهده شد. ولی در این خودروی ۶۰ کیلوواتی، مسافت ۱۶۴ مایل (۲۶۴ کیلومتر) طی شد؛ مسافتی که بسیار کمتر از تخمین رسمی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به میزان ۲۰۸ مایل است و در همین حال، تنها ۲۲ درصد نسبت به P85 کمتر است. بدیهی است که خروجی کمتر موتور مدل S به این عملکرد کمک کرده است. موتور ۳۰۲ اسب‌بخار در خودروی تست شده در اینجا، به همراه وزن ۱۹۶۱ کیلوگرمی‌اش، از عوامل مؤثر در این عملکرد بوده‌اند. P85 قبلی دارای موتوری با قدرت ۴۱۶ اسب‌بخار بود، ولی به میزان ۲۰۹ کیلوگرم وزن بیشتری داشت. در نتیجه، همان‌طور که انتظار می‌رود، مدل جدید با قدرت کمتر و سبک‌تر است و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. طبق استانداردهای EPA، مدل S 60 دارای مصرف انرژی معادل ۲/۵ لیتر سوخت در شهر و ۲/۴۲ لیتر در جاده است. این در حالی است که مصرف سوخت معادل P85 به میزان ۲/۶۷ لیتر در شهر و ۲/۶۱ لیتر در جاده بوده است. البته در تست، مدل S 60 مصرفی معادل ۲/۷ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر نشان داد که باز هم از مصرف سوخت P85 در تست (۳/۱۸ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر) بهتر است.
2014 Tesla Model S 60 Sedan electric

2014 Tesla Model S 60 Sedan electric


مدل S 60 در زمینه شتاب و عملکرد نیز به شرایط P85 نزدیک بوده است. زمان ۵/۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۴/۲ ثانیه برای طی کردن مسافت یک‌چهارم مایل از این خودرو مشاهده شده است. در همین حال، P85 در هر دو تست، به میزان ۰/۹ ثانیه جلوتر بوده است. در تست لغزش در پیچ، مدل S 60 با تایرهای تمام‌فصل و سیستم تعلیق استاندارد، چسبندگی 0.89g را ثبت کرد که نسبت به عدد 0.91g در P85 عقب‌تر است؛ البته باید اشاره کرد که در P85 از سیستم تعلیق گازی ارتقا یافته و چرخ‌های ۲۱ اینچی با تایرهای میشلین پایلوت اسپورتس استفاده شده بود. در مورد عملکرد ترمز نیز، در توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، مدل S 60 مسافت ۵۳/۰۳ متر را ثبت کرد که نسبت به P85 به میزان ۴/۴۲ متر بیشتر است.

شاید مهم‌ترین مسئله در طراحی تسلا مدل S، شناخته‌شدن به عنوان جایگزینی برای خودروهای لوکس باشد. از لحاظ زیبایی، این خودرو سرآمد کلاس خود است و طراحی ظاهری آن بسیار مدرن صورت گرفته است. طراحی داخل نیز هم زیبا و جذاب و هم با مهارت انجام شده و مواد با کیفیت و تعادل بسیار خوبی در آن به کار رفته است.
2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior

2014 Tesla Model S 60 Interior


حتی مدل پایه این خودرو، بدون استفاده از سیستم تعلیق گازی، سواری بسیار راحت و هندلینگ مناسبی فراهم می‌کند. رانندگی با مدل S ثابت می‌کند که راه‌های دیگری نیز برای لذت‌بردن در پشت فرمان وجود دارد؛ استفاده از یک پدال در کنار ترمزهای احیاکننده سطح بالا به‌جای ترمزهای مکانیک، نیازمند سبک متفاوتی از رانندگی است.

خریدن یک تسلا همچنان نیازمند فدا کردن برخی شرایط در رانندگی است. یکی از مهم‌ترین مسائل، هنوز حداکثر مسافت با یک شارژ کامل است. امّا در همین حال، انقلاب خودروهای الکتریکی ادامه دارد و در سه سال و نیم گذشته، ۲۵۰ هزار خودروی پلاگین در امریکا فروخته شده است. یکی از بهترین نمونه‌های الکتریکی نیز تسلا مدل S است که می‌تواند باز هم حرکت رو به جلوی این وسایل نقلیه را ادامه دهد.

مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور عقب، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۷۹۷۲۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۱۰۷۰ دلار).
  • نوع موتور: موتور الکتریکی AC القایی.
  • قدرت: ۳۰۲ اسب بخار.
  • گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: یک سرعته مستقیم.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۵۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷۸ متر.
  • عرض: ۱/۹۶۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۳۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۶۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۵/۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۷/۷۱ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۴/۷۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۰۳۵ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا: معادل ۲/۵ لیتر سوخت در شهر و ۲/۴۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: معادل ۲/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:56 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» تسلا S P85D با دو موتور، دو دیفرانسیل و رانندگی خودکار

تسلا مدل S یک خودروی الکتریکی لوکس پیشتاز در دنیاست که بسیاری از مرزها را پشت سر گذاشته است. اما حالا با جا افتادن و شناخته شدن این خودرو، وقت آن رسیده تا کم‌کم به بلوغ نیز برسد. مدل D که چند روزی تبلیغ آن شروع شده بود، می‌خواهد یک خودروی الکتریکی کامل باشد. یک خودروی سدان لوکس و مدرن با عملکردی در حد خودروهای سوپراسپرت.

2014 Tesla Model S P85

2014 Tesla Model S P85


اولین نکته در مورد خودروی P85D انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این ویژگی سال آینده باید در مدل کراس آور X نیز بکار گرفته شود و چه بهتر که روی مدل S امتحان خود را پس دهد. برای دستیابی به این منظور، روی محور جلو نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی تولیدی این موتور 221 اسب بخار است. در حالی که موتور قرار گرفته روی محور عقب می‌تواند قدرتی برابر با 470 اسب بخار تولید کند. مجموع خروجی حاصل از موتورهای محور جلو و عقب به 691 اسب بخار و 931 نیوتن متر می‌رسد. رقمی که آن را حتی از سوپراسپرتهایی مطرح بالاتر قرار می‌دهد.

2014 Tesla Model S P85

2014 Tesla Model S P85


از چنین خودرویی با این گشتاور بالا عملکردی تندوتیز نیز انتظار می‌رود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن تنها 3.2 ثانیه است و مسافت 400 متر را در 11.8 ثانیه طی می‌کند که 16.1 کیلومتر کاهش یافته است. البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین 209 تا 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

2014 Tesla Model S P85

2014 Tesla Model S P85


برد این خودرو با باتری‌های شارژ شده به 443 کیلومتر می‌رسد. تجهیزات اضافی حدود 132 کیلوگرم به وزن آن افزوده‌اند. وزن خودرو اکنون 2240 کیلوگرم می‌باشد. البته این جرم اضافی با قدرت و انرژی بیشتر به خوبی جبران شده است.

2014 Tesla Model S P85

2014 Tesla Model S P85


افزودن عبارت D به نام این مدل حدود 14600 دلار آب می‌خورد. علاوه بر پیشرانه از چرخ‌های 21 اینچی اسپرت و سیستم تعلیق بادی نیز در این خودرو استفاده می‌شود. مدل S 85 و S 60 نیز از این پس گزینه انتقال نیروی چهار چرخ را به صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت. با این تفاوت که موتور ضعیف تر 188 اسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که قدرت را در مدل 60 و 85 کیلووات ساعتی به ترتیب به 376 و 370 اسب بخار می‌رساند. این آپشن مستقل نیز 4000 دلار قیمت دارد.

2014 Tesla Model S P85

2014 Tesla Model S P85


مورد مهم دیگری که تسلا از آن رونمایی کرده، سیستم رانندگی خودکار است که در حال حاضر در پکیج تکنولوژی گنجانده شده است و شامل سیستم‌های هشدار برخورد، نمایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل دینامیک و کنترل سرعت خودکار می‌باشد. آلن ماسک اعتقاد دارد که ظرف 5 تا 6 سال آینده رانندگی خودکار و استقلال خودرو از راننده به بلوغ خواهد رسید.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:55 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]