جیپ رنِگید و نمایش خارج از جاده

آیا کوچک‌ترین عضو خانواده جیپ می‌تواند همانند سایر برادران خود و در شان محصولات این شرکت نامدار، در مسیرهای صعب‌العبور و ناهموار نیز عرض‌اندام کند؟

2015 Jeep Renegade Trail hawk

2015 Jeep Renegade Trail hawk


شاید دانستن این نکته که جیپ رنِگید روی پلتفرم فیات 500L بنا شده کمی ایجاد تردید کند. اما جیپ تغییرات زیادی روی این ساختار داده و با تعلیقی خاص و مستقل، افزایش فاصله کف خودرو از زمین و کاهش پیش‌آمدگی جلو و عقب خودرو نسبت به محور چرخ‌ها، توازنی مطلوب برای این خودرو ایجاد کرده است.

رنِگید در اروپا ساخته خواهد شد اما هنوز رد جیپ روی آن باقی است. جدا از چراغ‌های مخصوص و جلوپنجره با هواکش‌های عمودی و شباهت با رانگلر، این خودرو می‌تواند یک جیپ کوچک شهری باشد که ابایی از مسیرهای سخت نیز ندارد

 

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:22 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

جیپ رنِگید نسخه Opening

یک صفحه آزمایشی در وب‌سایت جیپ نسخه‌ای متفاوت از renegade را معرفی کرد. این نسخه opening نام‌گرفته. انگار این شاسی‌بلند کوچک حسابی خوش‌تیپ شده.

Jeep Renegade Opening Edition leaked photo

Jeep Renegade Opening Edition leaked photo

این نسخه منحصربه‌فرد در دو رنگ سفید روشن و نارنجی اوماها عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند طبق سلیقه خود یکی را انتخاب کنند. این رنگ‌ها در کنار سقف سیاه و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی ترکیبی عالی از آب درآمده‌اند.

Jeep Renegade Opening Edition leaked photo

Jeep Renegade Opening Edition leaked photo

گرچه جیب زیاد داخل خودرو را تغییر نداده است، اما در نگاه اول ویژگی‌های جدیدی جلب‌توجه می‌کنند. کابین خودرو با تریم های نارنجی و نشان‌های خاص تزیین شده. همچنین این مدل دارای صندلی‌های چرمی مشکی است که دارای دوخت نارنجی هستند. ویژگی‌های دیگر شامل سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش 6.5 اینچی و سیستم ناوبری GPS می‌شود.

بنا به گزارش‌های در دسترس، برای این نسخه می‌توان سه موتور سفارش داد:

  • موتور 1.4 لیتری MultiAir2 چهار سیلندر به همراه 138 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور
  • موتور 1.6 لیتری MutliJet II توربو دیزل چهار سیلندر به همراه 118 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور
  • موتور 2.0 لیتری MutliJet II توربو دیزل چهار سیلندر به همراه 138 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور

بنظر می رسد این نسخه مدل اروپایی باشد اما فعلا هیچ اطلاعات دیگری موجود نیست.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:20 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

جیپ رانگلر؛ نسخه استیلث

نمایشگاه پاریس 2014: جیپ در پاریس از نسخه جدید رانگلر رونمایی کرد؛ صحرانوردی با همان ظاهر همیشگی مدل های Unlimited Rubicon ولی با اندکی تغییرات جزئی . . .

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon Stealth concept

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon Stealth concept

رانگلر استیلث که با همکاری مشترک موپار و استودیوی ایتالیایی Centro Stile ساخته شده، فعلا یک مدل مفهومی بوده و همین یک دستگاه از آن موجود است!

رنگ خارجی این خودرو با نام Iron Peltrox Iron و همچنین روکش چرمی کابین که ظاهری کلاسیک به نمای داخلی رانگلر بخشیده، ماحصل ذوق و سلیقه ایتالیایی هاست اما سایر جزییات را موپار در اختیار جیپ قرار داده؛ ازجمله سپرهای و گلگیرهای آفرود (Rubicon X)، جلوپنجره ای با رنگ مات، پروژکتورهای LEDدار سقف، رینگ های 17 اینچی با تایرهای 37 اینچی و همچنین حک شدن لوگوی جیپ بر روی قاب آینه های بغل و درب باک.

پیشرانه رانگلر استیلث یک انجین 2.8 لیتری توربو دیزلی است که قدرت و گشتاورش به ترتیب به حدود 200 اسب بخار و 460 نیوتن متر می رسد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:19 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

جیپ گرند چروکی SRT مدل 2015

درحالی‌که آینده برند SRT در مجموعه فیات-کرایسلر مبهم است، هنوز این بخش با خودروهای پرتوانی نظیر هلکت و جیپ گرند چروکی در سال 2015 نیز جولان می‌دهد. یکی از انتظارات و پیشنهادها به این شرکت استفاده از موتور سوپر شارژر V8 مورد استفاده در مدل‌های چلنجر و چارجر هلکت بود که 707 اسب‌بخار توان دارد و در صورت استفاده در گرندچروکی، این خودرو را به پرقدرت‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا تبدیل می‌کرد. با این وجود فعلاً این انتظار برآورده نشده است.

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT


گرند چروکی SRT از همان پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر تقویت شده سابق خود بهره می‌گیرد که البته اندکی بهبود یافته و قوای تولیدی آن 5 اسب‌بخار و 6.8 نیوتن متر افزایش یافته است. بدین ترتیب قدرت خروجی به 475 اسب‌بخار و گشتاور آن به 637 نیوتن‌متر رسیده است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته خودکار استفاده شده که باعث بهبود جزئی شتاب خودرو شده است. البته ناسازگاری با موتور باعث شده صفر تا صد این خودرو همچنان روی 4.8 ثانیه باقی بماند. نهایت سرعت نیز 257 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4-liter HEMI V-8 engine with 470

2015 Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4-liter HEMI V-8 engine


یکی از سیستم‌های جدید برای بی‌اثر کردن صدای اضافی اطراف خودرو، بهره‌گیری از چهار میکروفن در چهار گوشه خودرو برای بی‌اثر کردن صداها و نویزهاست. با این حال جیپ ادعا می‌کند که صدای پرطنینی و لذت‌بخش اگزوز همچنان حتی در داخل کابین هم شنیده خواهد شد.

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT


یکی دیگر از تغییرات مدل 2015 گرند چروکی، پکیج Red Vapor است. تغییرات داخل کابین محدودند. بنابراین می‌توان با نزدیک 4000 دلار پرداخت اضافی از تریمی جذاب‌تر بهره گرفت که علاوه بر آن شامل چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، جلوپنجره و پوشش تیره موتور و قسمت‌های کرومی تزئینی می‌شود.

قیمت گرند چروکی SRT حدود 64 هزار دلار می‌باشد. درحالی‌که ارزان‌ترین مدل دو دیفرانسیل جیپ گرند چروکی 31 هزار دلار قیمت دارد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:16 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

آپدیت خط تولید ۲۰۱۵ جیپ

خط تولید جیپ برای مدل سال جدید، تغییرات مختلفی به خود دیده که تمام خودروهای این برند را تحت تأثیر قرار داده‌اند. علاوه بر تغییرات در مدل‌های کنونی، برند جیپ با معرفی جیپ رنگید ۲۰۱۵ که یک کراس‌اور کامپکت است در نمایشگاه ژنو و سپس نیویورک، خط تولید خود را گسترش داده است.

جیپ چروکی مدل ۲۰۱۵

جیپ چروکی ۲۰۱۵ پس از اولین سال حضورش در بازار، بزرگ‌ترین تغییرش در اضافه کردن تکنولوژی استاپ-استارت بوده که به‌صورت استاندارد برای موتورهای ۳/۲ لیتری V6 استفاده می‌شوند. مدل‌های با این ویژگی می‌تواند استارت قدرتمندتری داشته باشند و در همین حال از دنده‌های مستحکم‌تری در فلای‌ویل بهره می‌برند تا از دوام آن اطمینان حاصل گردد. این سیستم برای ۳۰۰ هزار چرخه استاپ-استارت تست شده که این میزان ۲/۵ برابر بیشتر از میزان تست جیپ برای موتورهای استاندارد است. البته این کمپانی هنوز در مورد تأثیر این تکنولوژی بر روی مصرف سوخت جیپ چروکی حرفی نزده است.

جیپ کمپاس مدل ۲۰۱۵

امسال نیز جیپ کمپاس به‌مانند سال گذاشته استفاده از پکیج ارتفاع (Altitude) را پیشنهاد می‌کند که در آن امکاناتی مانند طرح مشکی جلوپنجره، ریل‌های سقفی سیاه‌رنگ، چرخ‌های ۱۸ اینچی طرح مشکی و گرم‌کن صندلی‌های جلو به خودرو اضافه می‌شود. برای مدل سال ۲۰۱۵، پکیج جدیدی با عنوان ارتفاع بالا (High Altitude) اضافه شده که دارای تجهیزات مختلفی برای مدل‌های با دیفرانسیل چهارچرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک ۶ دنده است. تجهیزاتی مانند صندلی‌های چرمی، سقف آفتاب‌گیر، صندلی راننده تنظیم‌شونده و چرخ‌های ۱۷ اینچی. سیستم راهبری در مدل جدید کمپاس لتیتود به‌عنوان یک آپشن عرضه می‌شود. همچنین رنگ سبز Eco Green Clear Coat جایگزین قهوه‌ای راگد (Rugged) در بدنه شده است.

جیپ پاتریوت مدل ۲۰۱۵

تغییرات جیپ پاتریوت مدل ۲۰۱۵ بسیار شبیه به مدل کمپاس هستند. پکیج ظاهری ارتفاع (Altitude) در این مدل نیز ادامه پیدا کرده و پکیج جدید ارتفاع بالا (High Altitude) با امکاناتی مانند صندلی‌های چرمی، سقف آفتاب‌گیر، صندلی راننده تنظیم‌شونده و چرخ‌های ۱۷ اینچی اضافه شده است. سیستم راهبری گارمین (Garmin) به‌صورت یک آپشن در پاتریوت لتیتود ارائه شده است و رنگ سبز اکو گرین جایگزین قهوه‌ای راگد شده است.

جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۵

تریم‌های بالای گرند چروکی مدل ۲۰۱۵ شامل سامیت و SRT یک ویژگی حذف نویز هوشمند را اضافه کرده‌اند که در سطح ۱۰ دسی‌بل سروصدای پیرامونی خودرو را کاهش می‌دهد. مدل سامیت (Summit) همچنین از یک شیشه آکوستیک لایه‌ای استفاده کرده تا کابین آرام‌تری داشته باشد. یک پکیج جدید با عنوان «سامیت نسخه کالیفرنیا» یک پوشش پایین بدنه، آینه‌ها و دستگیره درها و همچنین طرح کروم برای جلوپنجره، چراغ‌های مه‌شکن پیرامونی در کنار چرخ‌های ۲۰ اینچی اضافه می‌کند.

2015-Jeep-Grand-Cherokee

2015 Jeep Grand Cherokee


گرند چروکی SRT همچنان از پکیج رد ویپر (Red Vapor) استفاده می‌کند که از پکیج‌های ساتین ویپر که در نمایشگاه شیکاگو عرضه شد، الهام گرفته شده است. در این پکیج امکاناتی چون چرخ‌های ۲۰ اینچی با طرح کروم مشکی، نشان‌های شیشه‌ای طرح مشکی، لوگوی SRT بر روی فرمان، طرح کروم روشن به جای کروم استاندارد داخل کابین، طرح Red Radar در بخش‌های مختلف کابین و کاورهای موتورهای پلاستیکی قرمز تیره به چشم می‌خورد.
جیپ رنگلر مدل ۲۰۱۵

جیپ رنگلر و جیپ رنگلر آنلیمیتد برای مدل سال جدید تجهیزات زیادی دریافت کرده‌اند. تجهیزاتی مانند یک سیستم صوتی با ۸ اسپیکر به جای سیستم ۶ اسپیکره قبلی و در همین حال یک سیستم صوتی آلپاین ۵۵۲ واتی با یک ساب‌ووفر به‌صورت آپشن عرضه شده که باز هم جایگزین آپشن سیستم صوتی آلپاین ۳۸۶ واتی در مدل قبل شده است. از دیگر امکانات استاندارد جیپ رنگلر ۲۰۱۵ می‌توان به کیت ابزار Torx اشاره کرد که با کمک آن صاحبان رنگلر می‌توانند به راحتی درها و سقف شاسی‌بلند را جدا کنند.

2014-jeep-wrangler-willys-wheeler-edition
برای رنگلرهای اسپورت آپشنی عرضه شده است که تایرهای ۳۱ اینچی آفرود دوئلر را بر روی چرخ‌های فولادی ۱۶ اینچی سوار می‌کند. جیپ رنگلر کماکان به ارائه پکیج ویلیز ویلر (Willys Wheeler) ادامه خواهد داد که از مدل‌های ویلیز ۱۹۴۵ جیپ الهام گرفته شده است. همچنین جیپ، مدل رنگلر فریدم ادیشن را دوباره معرفی خواهد کرد که شامل بهینه‌سازی‌هایی در ظاهر و در زیر پوسته‌اش خواهد بود. برای مدل سال ۲۰۱۵، جیپ رنگلر، رنگ زرد باجا (Baja)، قهوه‌ای مسی، قرمز فایرکراکر (Firecracker)، نارنجی سان‌ست (Sunset) و تانک را به لیست رنگ‌های بدنه خود اضافه کرده است.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 18:5 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]