»» آلفارومئو 4C در برابر پورشه کیمن

[ شنبه 20 دی 1393برچسب:,

] [ 18:15 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» یک روز با آلفارومئو 4C

آلفا رومئو روز های خوبی را در بازار آمریکا نمی‌گذراند. از کاهش فروش گرفته، که حالا تنها به دو محصول هاچبک «میتو» سه در و «جولیتا» پنج در محدود شده‌اند، تا ناتوانی در تحقق وعدهٔ خود برای بازگشتی قوی به بازار در چند ماه گذشته.

2014 Alfa Romeo 4c

2014 Alfa Romeo 4c

اما به نظر می‌رسد که این خرس تنبل قصد بیدار شدن از خواب زمستانی را دارد و می‌خواهد تمام جنگل را با صدای غرش خود به لرزه اندازد.

2014 Alfa Romeo 4c

2014 Alfa Romeo 4c

اژدها وارد می‌شود.
در سال 2010 بود، که زمزمه‌هایی در مورد کار کردن آلفا رومئو بر روی پروژه ای جدید به گوش رسید. اما تا یک سال بعد و قبل از نمایشگاه خودرو جنوا تاید نشدند. در آنجا AR همگان را غافل گیر و اعلام کرد که قصد ساخت ارزان‌ترین خودروی دو در و دست ساز دنیا با استفاده از فیبر کربن را دارد. این غافلگیری هنگامی به اوج خود رسید که گفته شد قلب تپندهٔ این خودرو دارای یک موتور 1742-CC توربوشارژر و چهار سیلندر می‌باشد که جمعاً نیرویی معادل 237 اسب بخار تولید می‌کنند و قرار است این خرس خشمگین در صندوق عقب خودرو جا خشک کند.
این موتور اولین بار در مدل پنج در و هاچ بک «جولیتا» استفاده شد، اما مهندسان AR با بازنگری و بهبود دادن قسمت‌هایی از آن، ازجمله بهبود سیستم انتقال سوخت و هوای توربوشارژر و استفاده از سیستمی جهت تمیز کردن شیر ورودی هوا به توربوشارژر برای به حداقل رساندن خطا در احتراق موتور اشاره کرد.

 


مار خوش خط و خال.
هنگامی که خودرو رونمایی شد، ظاهر آن به دلم نشست. رینگ تایر های چشمگیر، چراغ‌های جلوی بسیار زیبا، کاپوت منحصر به فرد و مهم‌تر از همه صندلی‌های پوشیده شده در چرم که نشستن روی آن‌ها همچون نشستن روی ابرهاست.
فضای داخلی، برای یک خودروی دو در به شکل سخاوتمندانه ای بزرگ است. کنسول ماشین با انوار درخشنده و طراحی‌های رو آن، احساسات را به هیجان آورده و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. پس اگر قصد پارک کردن خودرو در میدان راه آهن یا پایین‌تر از آن را دارید، شاید بد نباشد که در تصمیم خود تجدید نظر کنید!
به علت قرار گرفتن موتور در عقب ماشین، در صندوق آن فضای زیادی وجود ندارد. و کاپوت جلو نیز با قسمت‌هایی با علامت «خطرناک» و «دست نزنید» پرشده است.

 


بزن بریم به سرعت برق و باد …
هنگامی که پشت فرمان نشستم احساس قدرت می‌کردم. با روشن شدن ماشین، سکوت پارکینگ –بدجوری- در هم شکسته شد. صدای موتور مرا مبهوت خود کرد. برای صحبت کردن نیاز به بالا بردن صدا به شدت احساس می‌شد اما آن هم حریف غرش این خرس خشمگین نمی‌شد، غرش موتوری که به گفتهٔ AR 0 تا 60 را تنها در 4.5 ثانیه پر می‌کند.
تازه هنگامی که به اولین پیچ جاده می‌رسید و شروع به چرخش فرمان سنگین ماشین می‌کنید، متوجه می‌شوید که با چه خودروی خوش دستی روبرو هستید. پیچش نرم و خوش دست آن -که در نتیجهٔ قرار گرفتن موتور خودرو در پشت آن است-نه آن چنان زیاد است که باعث از دست رفتن مهار خودرو شود، و نه آنچنان کم که خودرو به حاشیه جاده رانده شود، درست به همان اندازه و به همان نرمی که باید باشد.

به جرئت می‌توانم بگویم که مهندسان طراح این خودرو، با شتاب، سرعت و سادگی خارق‌العاده ای که به این خودرو بخشیده‌اند آن را برای به چالش کشیدن خودرو های اسطوره ای ایتالیا همچون «لانچیا استراتوس» فرستاده‌اند.

2014 Alfa Romeo 4c Interior

2014 Alfa Romeo 4c Interior

در ورای فرمان می‌توان صفحه ای کاملاً دیجیتالی –که کامل کننده ظاهر مدرن و کمی فضایی گونهٔ آن است- را مشاهده کرد که اطلاعات موتور و سرعت خودرو را به راننده منتقل می‌کند. در کنار آن می‌توان به دکمه‌هایی برای تغییر حالات مختلف (!) انتقال نیرو به چرخ‌ها اشاره کرد که در مدل محدود، حالات مختلفی بیشتری را نیز ارائه می‌دهد که در کنار دندهٔ خودکار و DTC (سیستمی که از دو کلاچ مجزا اما هماهنگ تشکیل شده و در عین حال امکان تعویض دندهٔ دستی را نیز به راننده می‌دهد) طوفان به پا خواهد کرد.

 


لحظهٔ جدایی.
دل کندن از این خودرو کار سختی بود. شاید اگر زن بودم، احساس جدا کردن فرزندم از من این چنین می‌بود. در پایان باید عرض کنم که وزن پایهٔ خودرو حدود یک تن می‌باشد که در کنار کیسه های هوا و بسیاری آپشن دیگر همچون سنسور پارک خودکار ماشین و سیستم تنظیم برقی صندلی‌ها و… بیشتر نیز خواهد شد.
اما جالب توجه است که طراحی خودرو به گونه ای بوده که بتوان از آن هم در حالت با سقف و هم بدون سقف استفاده کرد. پس احتمالاً باید در آینده منتظر نسخهٔ بدون سقف آن نیز باشیم.
این خودرو قرار است تا در بهار آینده به قیمت 55,000 دلار ناقابل به فروش برسد که امیدوارم AR در مورد قیمت نیز خلف وعده نکند.

 


مشخصات:
  • موتور میانی، دیفرانسیل عقب، دو نفره، دو در، کوپه.
  • موتور 4 سیلندر خطی 1742cc، توربو بلوک و سرسیلندر آلومینیومی، تزریق مستقیم سوخت.
  • قدرت موتور: 237 اسب بخار در دور 6000 در دقیقه.
  • گشتاور: 258 پوند فوت در 2200 دور در دقیقه.
  • وزن: 1200 کیلوگرم.
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت: 4.5 ثانیه.
  • زمان عبور از 400 متر: 12.8 ثانیه.
  • حداکثر سرعت: 257 کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف سوخت در شهر /بزرگراه: 7.3/9.8 لیتر.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:39 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» هشت خودروی جدید آلفارومئو تا سال ۲۰۱۸

آینده آلفارومئو همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با هدف رقابت با برندهای لوکس آلمانی با خودروهایی سبک و اسپورتی برنامه‌ریزی شده است. خودروهای آلفارومئو با موتورهای پرقدرت و خصوصیت‌های ویژه ایتالیایی عرضه خواهند شد. در برنامه‌های پنج ساله گروه فیات کرایسلر مشخص شد که تعداد خودروهای خط تولید کنونی آلفا رومئو از ۳ مدل کنونی به ۸ مدل تا سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

2014 alfa romeo giulietta and mito

2014 alfa romeo giulietta and mito


این خودروهای همگی در پنج عنصر اصلی مشترک خواهند بود: موتورهای پیشرفته و با تکنولوژی نوآورانه، توزیع یکنواخت وزن خودرو، تنظیمات فنی منحصربه‌فرد، نسبت قدرت به وزن ویژه کلاس خودرو و طراحی ویژه و منحصربه‌فرد ایتالیایی. همچنین این خودروها می‌توانند دارای دیفرانسیل عقب، جلو یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها باشند. البته بیشتر مدل‌های جدید آلفا قرار است از سال ۲۰۱۶ و بعد از آن، ارائه شوند. در واقع، تنها مدل‌های جدید امسال آلفا، 4C اسپرت و 4C اسپایدر هستند و سال ۲۰۱۵ نیز تنها یک مدل جدید آلفا به خود خواهد دید. برنامه آینده آلفا رومئو به تفکیک سال در ادامه مرور می‌شود.

  • ۲۰۱۴: معرفی 4C اسپرت و 4C اسپایدر.
  • ۲۰۱۵: ارائه یک مدل متوسط که احتمالاً جایگزین Giulia سدان خواهد شد. همچنین ورود هاچ‌بک‌های میتو و جولیتا به بازار ادامه نخواهد یافت.
  • ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸: دو کامپکت جدید، یک مدل متوسط، یک سدان بزرگ، دو کراس‌اور و یک خودروی ویژه اسپرت معرفی می‌شوند. مدل 4C نیز از خط تولید کنار گذاشته خواهد شد.

2014 alfa romeo giulietta and mito
کامپکت‌های جدید احتمالاً به صورت سدان و هاچ‌بک هستند تا جایگزین جولیتا شده و با آئودی A3 و مرسدس‌بنز کلاس CLA وارد رقابت شوند. مدل متوسط نیز شبیه نسخه واگن از جولیا و سدان بزرگ جدید نیز شاید نسخه آلفا از مازراتی گیبلی باشد. دو مدل کراس‌اور نیز احتمالاً به دو صورت کامپکت و متوسط باشند و پلتفرم آن‌ها با دیگر محصولات مشابه گروه فیات کرایسلر مشترک باشد. در نهایت، مدل ویژه اسپرت نیز احتمالاً یک مدل با عملکرد بالا با نامی چون 6C یا 8C باشد.

Alfa Romeo future product portfolio

برنامه زمانی مدلهای آینده آلفارومئو


در طی کنفرانس خبری، همچنین مشخص شد که برخی از مهندسان فِراری برای توسعه مدل‌های آلفا رومئو همکاری خواهند کرد. البته هیچ اشاره به مدل کانورتیبل جدیدی که قرار بود با مزدا MX-5 میاتای ۲۰۱۶ یک پلتفرم مشترک داشته باشد، نشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:32 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» ارتقای آلفا رومئو می تو

آلفارومئو بی سر و صدا از مدل 2014 می تو رونمایی کرد. خودرویی که با فروتنی به روز رسانی شده تا همچنان یک هاچ بک ریزه میزه مدرن و دوست داشتنی باشد.

2014 Alfa Romeo MiTo

2014 Alfa Romeo MiTo


قاب کرومی جلوپنجره مشبک از آلفا جولیتا الهام گرفته شده و چراغهای تجدیدنظر شده جلو را تکمیل می کند. چرخهای جدید 15 اینچی اسپرت و رنگ آمیزی خودرو که اینک در ده رنگ قابل ابتیاع است، از جمله ویژگیهای مدلهای جدید می باشند.

2014 Alfa Romeo MiTo interior

2014 Alfa Romeo MiTo interior


تغییرات داخلی محدود هستند و به طراحی تر و تمیزتر داشبورد و لوازم جدید در سه تریم قابل انتخاب محدود می شوند. یک سیستم سرگرمی Uconnect جدید با سیستم دریافت صوتی دستورات و صفحه نمایش 5 اینچی و اتصال بلوتوث، آی پاد، USB و AUX نیز از جمله تجهیزات جدید خواهد بود.

2014 Alfa Romeo MiTo

2014 Alfa Romeo MiTo


در زیر کاپوت موتور جدید 0.9 لیتری توربو TwinAir که یکی از موتورهای تحسین شده و بسیار ممتاز است جایگزین موتور قبلی شده است. این پیشرانه قادر است 105 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این پیشرانه آلفا می تو قادر است تا شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه ای و حداکثر سرعت 184 کیلومتر بر ساعت را تجربه نماید. مصرف سوخت متوسط این خودرو تنها 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن 99 گرم در هر کیلومتر است.


2014 Alfa Romeo MiTo


فروش آلفا رومئو می تو در ایتالیا به زودی و با قیمتی حدود 14,800 یورو آغاز خواهد شد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:31 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» جولیای 2015، سدان قابل احترام آلفا رومئو

سرجیو مارچیونه برای آلفا رومئو، نقشه‌های بلندپروازانه ای در سر دارد. یکی از این نقشه‌ها سرمایه‌گذاری 5 میلیارد یورویی و افزایش فروش جهانی آلفا رومئو از 74 هزار دستگاه کنونی به بیش از 400 هزار دستگاه در سال 2018 می‌باشد.

Alfa Romeo Giulia render

Alfa Romeo Giulia render


طراحی و توسعه سه مدل از مجموع هشت مدل جدید از طرح توسعه بلندمدت آلفا رومئو ایتالیا زیر نظر فیات آغاز شده است. مهم‌ترین مدلی که آلفا رومئو به دنبال آن است، یک سدان متوسط با نام جولیا (Giulia) برای رقابت با ب‌ام‌و سری 5 می‌باشد.

Alfa Romeo Giulia render

Alfa Romeo Giulia render


این خودروی دیفرانسیل عقب روی پلتفرمی به نام جورجیو (Giorgio) که با کرایسلر و داج مشترک است و توسط مازراتی توسعه می‌یابد، بنا نهاده می‌شود.
سدان جولیا برای رقابت با سدان های محبوب آلمانی راه دشواری در پیش دارد. آلفا برای این خودرو از موتورهای جدید با تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر تک یا دوقلو استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود موتورهای 2.2 لیتری چهار سیلندر با این ویژگی‌ها و توان تولیدی 180 الی 330 اسب‌بخار و موتورهای شش سیلندر 3.0 و 3.3 لیتری با توربوشارژر دوقلو و با خروجی 480 تا 520 اسب‌بخار در مدل GTA برای رقابت با مدل‌های M و AMG و همچنین موتورهای دیزلی چهار سیلندر 120 تا 210 اسبی و شش سیلندر 250 تا 330 اسبی را در قلب این خودرو شاهد باشیم.

در سوی دیگر یک شاسی‌بلند نیز به محصولات آلفا رومئو افزوده خواهد شد. این شاسی‌بلند متوسط از پلتفرم و شاسی و قوای محرکه مدل سدان استفاده می‌کند. رقبای این مدل نیز ب‌ام‌و X3 و آئودی Q5 می‌باشند. البته استفاده از تجربیات و پلتفرم‌های جیپ و کرایسلر برای شاسی‌بلندها نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. کاری که قبلاً فیات با محصولات لانچیا انجام داده و خودروهای جیپ را با این نشان عرضه می‌کند. با این حال در مورد آلفا رومئو ممکن است استراتژی مستقلانه تری اتخاذ شود.

Alfa Romeo Giulia render

Alfa Romeo Giulia render


سومین مدل جدید از آلفا، یک سدان لوکس خواهد بود. رقبایی چون ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8 در انتظار این خودرو می‌مانند. ظاهراً پلتفرم این مدل هم با دو مدل دیگر مشابه است و البته از پیشرانه‌های پر قدرت‌تر و امکانات لوکس‌تر برخوردار خواهد بود و به نوعی یک مازراتی در خانواده آلفا رومئو خواهد بود. مدل کوپه و کابریولت 6C جدید هم یکی از خودروهای نزدیک به تولید این شرکت می‌باشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:24 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» آلفا رومئو 6C، خیز برای رقابت با جگوار اف‌تایپ

مدل جدید اسپرت آلفا رومئو 6C قرار است در سال ۲۰۱۷ معرفی شود. معرفی این مدل بخشی از برنامه پنج ساله کمپانی آلفا رومئو است که در آن، 6C به عنوان دومین سری اسپرت بعد از 4C و 4C اسپایدر شناخته خواهد شد. این آلفای جدید بر اساس همان شاسی مازراتی آلفیری ساخته خواهد شد و با موتور جلو، دیفرانسیل عقب و طراحی منحصربه‌فرد خود، رقابت با جگوار اف‌تایپ را هدف قرار داده است.

Alfa Romeo 6C Concept the Italian musclecar

ادامه مطلب

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:20 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» بررسی آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵

آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ یک خودروی اسپرت دوست‌داشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژی‌های جدید بهره برده است. این خودرو تابستان امسال در ۵۰۰ نسخه محدود با قیمت ۶۹۶۹۵ دلار عرضه شده است. در این خودرو تجهیزات کاملی به کار گرفته شده که همه در جهت بهبود عملکرد عمل می‌کنند. این در حالی است که نمونه‌های بعدی آلفا رومئو 4C که در پاییز امسال به بازار می‌آیند، قیمتی برابر ۵۵۱۹۵ دلار خواهند داشت. مقامات کرایسلر، اصرار دارند که مدل 4C با هفت مدل دیگر از آلفا رومئو تا سال ۲۰۱۸ همراه گردد. آلفا در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ به فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسد و از بازار آمریکا انتظار دارد که ۱۵۰ هزار دستگاه از این فروش را به خود اختصاص دهند. این رقم با فروش کلی آلفا در سال گذشته مقایسه کنید که ۷۰ هزار دستگاه بوده است.

2015 Alfa Romeo 4C

2015 Alfa Romeo 4C


مشابهت ظاهری با دیگر مارک‌های شمال ایتالیا چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که لورنزو راماچیوتی، رئیس استودیوی طراحی فیات کرایسلر، قبلاً با کمپانی‌هایی مانند فراری، مازراتی و پینین فارینا کار می‌کرده است. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی 33 استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوه‌ای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند.
2015 Alfa Romeo 4C

2015 Alfa Romeo 4C


این خودرو با وسواس زیاد توسط گروه «آدلر» در ایتالیا مونتاژ شده است. پیشرانه 4C از یک موتور توربوی چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و ظرفیت ۱۷۴۲ سی‌سی تأمین می‌شود که ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت دارد. تنها گیربکس ارائه شده نیز یک دوکلاچه ۶ دنده اتوماتیک است.
2015 Alfa Romeo 4C

2015 Alfa Romeo 4C


برای دوام بیشتر، کلاچ خشک اتوماتیک به‌گونه‌ای طراحی شده که از استارت‌های ناشیانه و سخت جلوگیری کند. این عملکرد حتی در هنگام درگیر کردن سیستم کنترل شروع حرکت نیز برقرار خواهد بود. در همین حال، با نزدیک به ۱/۴۹ اتمسفر فشار در بوست و گشتاور خروجی ۳۵۰ نیوتن‌متر، آلفا رومئو 4C می‌تواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مرز ۱۱۰ مایل بر ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) را در دنده چهارم رد کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. البته صدای موتور این آلفا اصلاً شبیه به ملودی V8 فراری نیست، ولی باز هم صدای گوش‌نوازی دارد و با یک آپشن اگزوز مسابقه‌ای (۵۰۰ دلار) بهتر از این هم می‌شود.
2015-alfa-romeo-4c-steering-wheel

2015 Alfa Romeo 4C


یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعت‌سنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین می‌توان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمام‌فصل (All-Weather). این حالت‌های رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر می‌دهد. در همین حال یک حالت مسابقه‌ای نیز می‌تواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.
همچنین یک سیستم صوتی به سبک ۱۹۸۰ استفاده شده که مسافر می‌تواند آن را کنترل کند. اگر استفاده از آن برای مسافرتان ناخوشایند بود، بگذارید با اتوبوس برود!، چون اینجا واقعاً یک خودروی راحت مسافری نیست. به‌علاوه، خبری از تکیه‌گاه دست برای صندلی نیست و مسافر باید برای تکیه‌گاه به دنبال دسته درها بگردد. البته حداقل به لطف قوانین فدرال، صندلی‌های مسافری این خودرو می‌توانند به جلو و عقب خم شوند.

آلفا می‌گوید که پلاستیک مشکی و مات که به عنوان استاندارد در کابین استفاده شده، «آسفالت» نام دارد؛ یک عنوان عجیب برای شرایط ناراحت کابین آلفا رومئو 4C. با این حال، یک پکیج چرم ۲۷۵۰ دلاری نیز ارائه شده که می‌تواند شرایطی نزدیک فراری را در داخل کابین شبیه‌سازی کند.
2015 Alfa Romeo 4C

2015 Alfa Romeo 4C


آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگین‌تر است. البته این وزن، هنوز هم نمی‌تواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل می‌کند و علی‌رغم سرعت کم در واکنش، راضی‌کننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد می‌کنند. لاستیک‌های چسبان نیز نیروی متوقف‌کننده 1.25g را فراهم می‌کنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای 205/45ZR-17 در جلو و 235/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده می‌کند که باعث چسبندگی جانبی 1.1g خواهند شد.
2015-alfa-romeo-4c-wheels
از لحاظ قیمت، آلفا رومئو خودرویی است که باید خودروهای سطح بالایی مانند آئودی TT RS، پورشه کایمن و حتی شورولت کوروت استینگری مقایسه شود؛ ولی 4C شبیه هیچکدام از این خودروها نیست. وقتی لوتوس الیزه و لوتوس اگزیج از بازار امریکا رفته باشند، یک جایگاه ویژه برای آلفا 4C باقی می‌ماند. آلفا رومئو 4C مدل 2015

قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار

پیشرانه

  • موتور: ۱/۷ لیتری توربو DOHC I4.
  • قدرت: ۲۳۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۵۰.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه.
  • انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب.

ابعاد

  • طول × عرض × ارتفاع: ۴ × ۱/۸۸ × ۱/۱۸ متر.
  • فاصله محوری: ۲/۳۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۱۸ کیلوگرم.
  • ظرفیت حمل وسایل: ۱۰۴/۷ لیتر.

عملکرد

  • صفر تا ۹۶/۶: ۴/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف سوخت: ۹/۸ لیتر در شهر، ۶/۹۲ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 14:17 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]